Okladka-Planily_case_study

Informacje

Klient

Planily (koncept)

Rola

UX Designer

Rok

2024

Użyte narzędzia

Figma Illustrator

Produkt

Aplikacja

Planily (koncept)

Aplikacja do zarządzania czasem rodziny i przyjaciół, która umożliwia łatwe planowanie wspólnych wydarzeń, zadań. Zapoznaj się z Case study!

Tło projektu Planily

Czas jak wiadomo to ograniczony zasób, którego nie da się kupić, oszczędzić itp. Możemy nauczyć się nim dobrze zarządzać. Z badań wynika, że aż 20% dorosłych jest chronicznymi prokrastynatorami. Większy procent, bo 42,6% to osoby uważające, że codziennie lub często odkładają ważne zadanie na ostatnią chwilę. Wśród studentów jest to już przerażające 80%, a w tym 50%, a z nich uważa się za chronicznych prokrastynatorów.

Według badań na uczniach w Stanach Zjednoczonych już 9,5/10 osób posiada problemy z wykonywaniem obowiązków na rzecz podejmowania akcji nieproduktywnych. Prokrastynacja jest coraz większym zagrożeniem, ponieważ nie tylko prowadzi do pogarszania się wyników w nauce, ale również do zaniżenia swojej samooceny.

Pięć Telefonów apple z różnymi widokami aplikacji Planily (Case study)

Problem

Planily to firma, której celem jest poprawa funkcjonowania ludzi w grupie poprzez zmniejszenie zjawiska prokrastynacji. Firma dąży do stworzenia platformy, która umożliwi użytkownikom lepszą komunikację w zakresie wymagań, na przykład wobec współlokatorów. Główną grupę odbiorców stanowią osoby w wieku studenckim oraz rodzice posiadający dzieci w wieku szkolnym. Planily wierzy, że zaprojektowanie nowoczesnej aplikacji przyczyni się do szybszej realizacji ich celu.

Cel projektu

Moim zadaniem jest wykonanie projektu, który sprosta wymaganiom naszych docelowych użytkowników. W tym celu wykorzystam wcześniej przeprowadzone badania, które będą stanowiły podstawę do podejmowania decyzji na każdym etapie projektu.

Rozwiązanie

Stworzenie aplikacji mobilnej. Aby osiągnąć ten cel, przeprowadzę research, by jak najlepiej poznać docelowego użytkownika. Na podstawie wyciągniętych wniosków opracujemy odpowiednią strategię oraz zidentyfikujemy możliwości rozwoju.

Ilustracja człowieka, który z palcy układa serce (Planily Case study)

Persony

Poznaj persony, które stworzyłem na potrzeby tego projektu. Są one reprezentacją docelowych użytkowników aplikacji. Pomogły mi one w głębszym zrozumieniu potrzeb użytkowników i utrzymaniu użytkownika na pierwszym miejscu.

Kobieta lekarz mówiąca o swoim problemie (Planily Case study)

Leach Jonson

Doktor medycyny

Leach jest lekarką z napiętym harmonogramem pracy w średniej wielkości szpitalu. Pracuje w różnych godzinach, co utrudnia jej opiekę nad dwójką dzieci, które wymagają kontroli. Martwi się o nie podczas pracy i potrzebuje wiedzieć, że wszystko jest w porządku.

Cele

1. Znalezienie czasu na rodzinę i przyjaciół
2. Rozwój hobby
3. Zaoszczędzenie pieniędzy

Frustracje

1. Mało czasu na spędzanie chwil z rodziną
2. Brak czynnej opieki nad dziećmi

Demografia

Wiek:
Edukacja:
Miejsce zamieszkania:
Zawód:
Domownicy:

42
Wykształcenie wyższe
Berlin
Doktorka Medycyny
Dwójka dzieci i partner

User story

Jako pracujący rodzic dzieci w wieku szkolnym potrzebuje narzędzia do monitorowania bezpieczeństwa moich dzieci, co pomoże mi w spokojnym skupieniu się na pracy.

Kobieta lekarz mówiąca o swoim problemie (Planily Case study)

Leach Jonson

Doktorka medycyny

Leach jest lekarką z napiętym harmonogramem pracy w średniej wielkości szpitalu. Pracuje w różnych godzinach, co utrudnia jej opiekę nad dwójką dzieci, które wymagają kontroli. Martwi się o nie podczas pracy i potrzebuje wiedzieć, że wszystko jest w porządku.

Cele

1. Znalezienie czasu
na rodzinę i przyjaciół
2. Rozwój hobby
3. Zaoszczędzenie pieniędzy

Frustracje

1. Mało czasu na spędzanie chwil z rodziną
2. Brak czynnej opieki nad dziećmi

Demografia

Wiek:
Edukacja:
Miejsce zamieszkania:
Zawód:
Domownicy:

42
Wykształcenie wyższe
Berlin
Doktorka Medycyny
Dwójka dzieci i partner

User story

Jako pracujący rodzic dzieci w wieku szkolnym potrzebuje narzędzia do monitorowania bezpieczeństwa moich dzieci, co pomoże mi w spokojnym skupieniu się na pracy.

Student mówiący o swoim problemie (Planily Case study)

Artur Krasny

Student

Artur, student 3 roku architektury na Wrocławskim ASP, angażuje się w samorząd studencki, organizując wydarzenia dla studentów międzynarodowych. Pracuje jako kelner we włoskiej pizzerii. Jest ambitny i ceni porządek, ale irytują go współlokatorzy.

Cele

1. Skończenie studiów
2. Lepsza organizacja czasu
3. Znalezienie czasu na odpoczynek

Frustracje

1. Nie równy podział obowiązków w mieszkaniu

Demografia

Wiek:
Edukacja:
Miejsce zamieszkania:
Zawód:
Domownicy:

20
Student architektury
Wrocław
Kelner (Praca dodatkowa)
Dwójka współlokatorów

User story

Jako student i współlokator, chcę mieć możliwość ustalania cotygodniowej listy obowiązków ze współlokatorami, by móc w pełni spokojnie skupić się na rozwoju i nauce.

Student mówiący o swoim problemie (Planily Case study)

Artur Krasny

Student

Artur, student 3. roku architektury na Wrocławskim ASP, angażuje się w samorząd studencki, organizując wydarzenia dla studentów międzynarodowych. Pracuje jako kelner we włoskiej pizzerii. Jest ambitny i ceni porządek, ale irytują go współlokatorzy.

Cele

1. Skończenie studiów
2. Lepsza organizacja czasu
3. Znalezienie czasu na odpoczynek

Frustracje

1. Nie równy podział obowiązków w mieszkaniu

Demografia

Wiek:
Edukacja:
Miejsce zamieszkania:
Zawód:
Domownicy:

20
Student architektury
Wrocław
Kelner (Praca dodatkowa)
Dwójka współlokatorów

User story

Jako student i współlokator, chcę mieć możliwość ustalania cotygodniowej listy obowiązków ze współlokatorami, by móc w pełni spokojnie skupić się na rozwoju i nauce.

Empathy Map

Korzystając z empathy map, lepiej zrozumiałem, co użytkownicy myślą, czują i czego potrzebują, co pomogło mi dostosować projekt do ich oczekiwań. Dzięki tej technice mogłem skupić się na realnych problemach użytkowników i zaproponować intuicyjne rozwiązania, które odpowiadają na ich potrzeby.
Empathy map kobiety lekarza (Planily Case study)
Empathy map studenta (Planily Case study)

User journay map

Żeby lepiej zrozumieć to, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z produktem utworzyłem User journey map. Jest to kluczowe narzędzie projektowania skoncentrowanego na użytkowniku (User-Centered Design), które pozwala identyfikować potrzeby, emocje i problemy użytkowników na każdym etapie ich doświadczenia.
Wykres user journay (Planily Case study)
Baner wprowadzający do fazy Define w procesie projektowania aplikacji

Problem statment

Definiując problem statement,  jasno określiłem, jakie są kluczowe problemy dla naszych użytkowników, co nadało kierunek całemu procesowi projektowemu. Pomogło mi to bardziej skupić się na tworzeniu rozwiązań, które faktycznie odpowiadają na ich potrzeby i eliminują realne problemy.
“Leach to zapracowana pani doktor, która potrzebuje aplikacji do zarządzania czasem i obowiązkami swojej rodziny. Ponieważ martwi się gdy nie wie gdzie są jej dzieci, co robią i czy wykonały swoje obowiązki„

Hypotesis statment

Aby zawęzić spostrzeżenia z przeprowadzonych badań, sporządziłem Hypothesis Statement dla każdej persony.
“Jeżeli Leach założy konto w aplikacji do planowania czasu rodziny, to będzie mogła sprawdzić, czy jej dzieci wykonały przypisane do nich zadania”.
“Jeżeli Artur pobierze aplikacje do planowania zadań, to będzie mógł lepiej rozdysponować zadania wśród współlokatorów”.
Baner wprowadzający do fazy Ideate w procesie projektowania aplikacji

Goal statment

Goal statement pomógł mi ukierunkować działania i  określić co produkt ma osiągnąć. Dzięki niemu lepiej osadziłem się w potrzebach użytkowników. Pozwoliło mi to zaprojektować lepsze doświadczenie.
“Nasza aplikacja do planowania dnia pozwoli użytkownikom tworzyć harmonogramy dla grup użytkowników. Wpłynie ona na rodziców i współlokatorów poprzez możliwość redukcji stresu oraz lepsze organizowanie czasu. Efektywność będziemy mierzyć za pomocą wskaźnika ukończonych zadań względem nieukończonych„

Competition audit

Przeprowadziłem audyt konkurencji, aby sprawdzić jakie funkcje i produkty są proponowane w ich realizacjach. Dzięki temu mój projekt spełnia standardy branży oraz zapewnia wartość dodaną, której nie proponują konkurenci.

Tabela prezentująca audyt konkurencji (Planily Case study)

Aplikacje te wyróżniają się bardzo dobrym i przemyślanym designem. Wszystkie posiadają dużo przydatnych funkcjonalności. Jednak są one przeznaczone dla pojedynczego użytkownika (Todoist) lub profesjonalnych organizacji. Daje to dużo przestrzeni na rynku skierowanym do nieprofesjonalnych grup użytkowników.

Scenariusze UX

Aby lepiej wczuć się w rolę użytkowników, przygotowałem scenariusz z perspektywy Leach, pracowniczki służby zdrowia. Dzięki temu zrozumiałem, jak system nagród może skutecznie zachęcać użytkowników.

Kartka papieru zawierająca szkic user scenario (Planily Case study)

Creazy eights

Aby w jak najszybszy sposób wykreować pomysły, które pomogą użytkownikom rozwiązać problemy użyłem metody Crazy Eights. Dzięki niej na wierzch wyszły pomysły na funkcje takie jak:
1. Bezpiecznego obszaru
2. Przycisku Bezpieczeństwa
3. Czatu grupowego i osobistego
5. Wyścigu po nagrody
6. Słuchania otoczenia dziecka

Kartka papieru ze szkicem creazy eights (Planily Case study)

User flow: Tworzenie grupy

Wykres user flow (Planily Case study)

Papierowe Wireframy

Podczas tworzenia wireframów inspirowałem się wieloma aplikacjami z i poza branży. Między innymi były to aplikacje takie jak Tiktok i Revolut. Do każdego widoku stworzyłem 3 – 5 wersji, by następnie najlepsze fragmenty (oznaczone gwiazdką) przenieść do końcowego projektu.

Kartka ze szkicem wireframe
Baner wprowadzający do fazy Prototype w procesie projektowania aplikacji

Wireframes

Biorąc pod uwagę wcześniej naszkicowane wireframy stworzyłem ich wersje digitalową. Pozwalają one szybko zwizualizować układ i strukturę aplikacji. Dzięki temu proces iteracji był sprawniejszy, a ostateczny projekt lepiej odpowiadał na potrzeby użytkowników.

Przetestuj prototyp
Low-Fi

Przetestuj prototyp
Low-Fi

Finalny produkt

Widok główny aplikacji (Planily Case study)
Widok dodawania zadań (Planily Case study)
Widok wyboru typu grupy (Planily Case study)

Przetestuj prototyp
Hi-fi

Sprawdź prototyp
Aplikacji

Dziękuję za scrollowanie

Pogadajmy o twoim projekcie

Rozmowa o projekcie dla firmy klienta

Informacje

Klient

Planily (koncept)

Rola

UX Designer

Użyte narzędzia

Figma Illustrator

Produkt

Aplikacja

Rok

2024